luni, 4 decembrie 2017

IMPLICATII ALE SCMD.PT.MEMBRII DE SINDICAT


Plangere prealabila a SCMD impotriva Guvernului Romaniei

Nr. 1086/29.11.2017
Către,
FILIALA VALCEA

                                MINISTERUL MUNCII SI JUSTITIEI SOCIALE
-          cu sediul in Bucuresti, str. Dem Dobrescu nr.2-4, sector 1, cod postal 010026 -

Sindicatul Cadrelor Militare Disponibilizate (în continuare SCMD), cu sediul in Bucuresti, str. Bogota,  nr. 6, Sector 1, in temeiul dispozitiilor art. 28, alin (2) din Legea nr. 62/2011, privind dialogul social, in numele membrilor de sindicat, in temeiul Legii nr.554/2004 privind contenciosul administrativ, modificata si completata ulterior, formulam prezenta

PLANGERE ADMINISTRATIVA PREALABILA

avand in vedere urmatoarele motive:

In temeiul art.29 pct.1 lit.b si art.108 din Legea nr.223/2015, sporul aferent de 3%, 6% sau 9% pentru contributia la Fondul pentru pensia suplimentara, instituita in 1967, trebuia sa se constituie intr-un adaos, adica practic o pensie privata "altceva decat pensia militara de stat" or, procentul pentru contributia la pensia suplimentara a fost inclus in baza de calcul, limitata la 85% din cuantumul pensiei, prin OUG 57/2015.

In practica asigurarilor sociale si a modului de calcul al pensiilor militare de stat, a pensiilor de serviciu sau oricare ar fi fost termenul utilizat de-a lungul ultimilor 50 ani pentru pensiile militarilor, componenta contributiei pensiei suplimentare, ca si componenta prevazuta de art.11 din Legea nr.80/1995, au fost prevazute ca un beneficiu suplimentar la pensie, cuantificat prin punctaj suplimentar, cuantum suplimentar procentual, dupa caz.

In consecinta, pensia cadrelor militare in rezerva si retragere a fost diminuata prin limitarea cuantumului pensiei la 85% si includerea contributiei pensiei suplimentare in baza de calcul.

Consideram ca, in mod corect, la cuantumul pensiei trebuiau adaugate, dupa stabilirea pragului maxim, atat contributia la pensia suplimentara cat si sporul prevazut de art.11 din Legea nr.80/1995.

In mod nejustificat, numai sporul prevazut de art.11 din Legea nr.80/1995 a fost adaugat la cuantumului pensiei, nu si procentul aferent contributiei la pensia suplimentara, ceea ce reprezinta pentru noi o paguba certa, respectiv un prejudiciu material asa cum este definit de dispozitiile art.2 (1) lit.s) din Legea nr.554/2004.

Consideram ca ne aflam in situatia prevazuta de dispozitiile art.2(1) lit.n) din Legea nr.554/2004 care defineste dreptul vatamat ca un drept fundamental prevazut de lege, careia i se aduce atingere printr-un act administrativ.

Adoptarea Legii nr.223/2015, cu modificarile existente nu poate constitui un temei care sa nege in substanta un drept prevazut de legiuitor in favoarea pensionarilor – contributia la pensia suplimentara , devenit cert si lichid odata cu incetarea raporturilor de serviciu.

Apreciem ca prezentei cauze ii devin aplicabile dispozitiile art.60 din Coventie, potrivit caruia „nicio dispozitie din prezenta conventie nu va fi interpretata ca limitand sau aducand atingere drepturilor omului si libertatilor fundamentale care ar putea fi recunoscute conform legilor oricarei parti contractante sau oricarei alte conventii la care aceasta parte contractanta este parte”.

A nega dreptul si calculul contributiei la pensia suplimentara pensionarilor militari, a-l recunoaste numai pensionarilor civili, conduce la o incalcare flagranta a egalitatii in drepturi, garantata de art.16 alin.1 si 2 din Constitutia Romaniei, potrivit caruia cetatenii sunt egali in fata legii si a autoritatilor, fara privilegii sau discriminari, nimeni nefiind mai presus de lege. 

Faptul ca militarii in rezerva trebuie sa beneficieze exact de aceleasi drepturi de asigurari sociale, inclusiv indemnizatii necontributive, in aceleasi conditii ca si civilii este confirmat prin Decizia Curtii Constitutionale nr.90/2005.

Invocam prin prezenta si OUG 82/2017 care dispune abrogarea art.31 alin.2 din Legea nr.223/2015, respectiv art.VI incepand cu 1 ianuarie 2018 cota de contributie individuala la bugetul de stat este egala cu cota de contributie de asigurari sociale prevazuta de art.138 lit. a din legea nr.227/2015. In fapt, OUG  nr.82/2017 schimba natura juridica a contributiei militarilor si politistilor la pensia privata (suplimentara)transformand-o, fara acordul acestora, in contributie individuala la bugetul de stat. Pe cale de consecinta, militarii si politistii vor plati de azi inainte, de 2 ori aceeasi contributie, odata la asigurari sociale si, a 2-a oara ca o donatie facuta guvernelor, fara ca cele 2 contributii sa se regaseasca in cuantumul pensiilor militare de stat. Drept urmare, inaintam prezenta plangere prealabila, prin Ministerul Muncii si Justitiei Sociale si Ministerul Apararii Nationale, impotriva numitilor semnatari:
1.      Lia Olguta Vasilescu, ministrul Muncii si Justitiei Sociale

2.      Mihai Fifor, ministrul Apararii Nationale

3.      Carmen Daniela Dan, ministrul Afacerilor Interne

4.      Ionut Misa, ministrul Finantelor Publice

5.      Mihai Tudose, premier si initiator
In drept, ne intemeiem prezenta pe dispozitiile art.7 din Legea nr.554/2004 privind contenciosul administrativ, modificata prin Legea nr.76/2012, coroborate cu dispozitiile art.1 din Intaiul Protocol Aditional la Conventia Europeana pentru Apararea Drepturilor Omului si Libertatilor Fundamentale ale Omului, in care Romania este parte, intrucat consideram ca toate cadrele militare in rezerva si in retragere au fost vatamate in drepturile patrimoniale cuvenite si garantate, ca urmare a modului de calcul al noilor Decizii de recalculare in temeiul Legii nr.223/2015, bazate pe prevederile OUG nr. 57/2015, OUG nr. 59/2017 si OUG nr. 82/2017.

Presedintele S.C.M.D.                                                     
                  Col.(r) dr. Mircea DOGARU


         Noile magarii ale ministrului Muncii LOV.



Noile magarii ale ministrului Muncii
la adresa Legii Pensiilor Militare de Stat
-         In atentia tuturor membrilor SCMD, a tuturor rezervistilor –

Stimati camarazi,

Luni, 20.11.2017, cand ministrul Apararii convoca, in scop de manipulare, liderii ONG-urilor militare, sub lozinca „Aveti dreptate, dar nu sunt bani!”, noi am luat legatura cu presedintele Comisiei pentru Munca si Protectie Sociala a Camerei Deputatilor care ne-a reconfirmat ca PLx310/2017 (legiferarea OUG59/2017) nu este prevazuta pe ordinea de zi a sedintei Comisiei din 21.11.2017 (marti), ci va fi dezbatuta in sedinta din martea viitoare (26.11.2017).  
Pe data de 21.11.2017, insa, ministrul Muncii s-a prezentat, prin surprindere, la Comisie, spre sfarsitul sedintei, impunand, in 5 minute, vot pozitiv (dat de reprezentantii PSD si ALDE) pe doua OUG-uri: OUG 82 / 2017 si .......    OUG59/2017. Deoarece ambele ating si problema pensiilor militare vom cere si va rugam sa cereti si dvs. liderilor de grupuri parlamentare, dar si deputatilor din teritoriu care va reprezinta, sa solicite, la dezbaterea OUG-urilor in Plenul Camerei Deputatilor, respigerea votului si retrimiterea celor doua OUG-uri, pentru aspecte de neconstitutionalitate, la Comisiile de specialitate. Demersul este extrem de urgent, deoarece „pe repede inainte”, ordonantele vor putea fi strecurate la vot luni, 27.11.2017 sau marti, 28.11.2017. Inainte de a vota „in orb”, ca de obicei, deputatii trebuie sa stie despre ce este vorba.
Referitor la OUG 82/08.11.2017,  pe care nu o cunoasteti, va comunicam ca inca un drept castigat ne-a fost anulat ilegal. Prin Art.VI, se modifica Art.31, al.1 si al.2 din Legea 223/2015. Pe scurt, pensia privata a militarilor, instituita in 1967,  prin contributie la Bugetul de Stat - fond pensii militare, furata in perioada 2001-2015,  reobtinuta de noi, dupa 01.01.2016, ilegal trecuta in ceea ce ne priveste in baza de calcul a Pensiei Militare de Stat, isi schimba, din nou, statutul juridic, contributia actualilor militari activi la fondul privat de pensii (pensia suplimentara) redevenind „contributie individuala la bugetul de stat” in cota echivalenta cu partea de contributie la asigurari sociale. Deci, pensia privata a militarilor (suplimentara) este, din nou si prin lege furata si transformata in contributie benevola a activilor pentru sustinerea guvernelor.
Stimati camarazi,

 Va prezentam alaturat numele si adresele electronice ale liderilor grupurilor parlamentare, carora le vom adresa solicitarile noastre de retrimitere a acestor ordonante la Comisii si modelele de solicitare:
Adresele electronice ale liderilor grupurilor parlamentare
Nume si prenume
Adresa electronica
Liderul Grupului
Ioan MUNTEANU
ioan.munteanu@cdep.ro
PSD
Raluca TURCAN
raluca.turcan@cdep.ro
PNL
Cristian- Gabriel Seidler
cristian.seidler@cdep.ro
USR
Attila KORODI
attila.korodi@cdep.ro
UDMR
Varujan VOSGANIAN
varujan.vosganian@cdep.ro
ALDE
Eugen TOMAC
eugen.tomac@cdep.ro
PMP
Varujan PAMBUCCIAN
varujan@cdep.ro
MINORITATI
Victor Viorel PONTA
v.ponta@cdep.ro
Neafiliati

Stimati camarazi,

Modelul 1 pt. OUG82/08.11.2017 este urmatorul:

Catre Camera Deputatilor,
Grupul Parlamentar PSD,
Domnului deputat Ioan MUNTEANU,
Liderul Grupului Parlamentar PSD din Camera Deputatilor

Domnule deputat,
Va solicitam eliminarea Art.VI din OUG82/08.11.2017, sau retrimiterea textului acesteia la Comisiile de resort, pentru aspecte de neconstitutionalitate, deoarece:
-         OUG 82/08.11.2017, continand, prin Art.VI, prevederi privind modificarea Art.31, al.1 si al.2 din Legea organica a Pensiilor Militare de Stat, incalca insasi prevederile Legii 223/2015 deoarece, de la data de 01.01.2016, initiator in ceea ce priverste modificarile legislative este, pentru Sistemul de Aparare Ordine Publica si Siguranta Nationala, numai ministrul Apararii, nu ministrul Muncii. Or, pentru ministrul Apararii nu semneaza ca initiator ci doar contrasemneaza un secretar de stat (Nicolae NASTA);
-         Pensia privata (suplimentara) a militarilor a fost stabilita in 1967 ca pensie privata „altceva decat pensia militara de stat”, urmand sa se adauge acesteia, deoarece era vorba de o retinere din NET a 5%, drept contributie suplimentara la bugetul de pensii militare. Prin Art.VI a prezentului OUG, contributia din NET se pastreaza, dar nu mai este pentru fondul de pensii, ci, prin schimbarea statutului juridic, devine „contributie individuala la bugetul de stat”. Or, nu ma poate obliga nimeni, ca cetatean, salariat de stat, sa dau din bugetul familiei, ca pomana, Guvernului, o cota parte variabila;
-         Prin instituirea, inca din 1967, dreptul la pensie suplimentara (privata) este un drept patrimonial dobandit,  separat de dreptul patrimonial dobandit ca pensie militara de stat.

Cu speranta ca veti pune capat ilegalitatilor comise de catre ministrul Muncii, care aspira, probabil, la fotoliul de presedinte al PSD, in speta acestui furt calificat care vizeaza pensiile militare private,
Am onoarea sa va salut,
Presedintele SCMD
Col.(r)dr. Mircea DOGARU





MODELUL 2
Impotriva OUG 59/2017, care va fi trimis tuturor liderilor de grup parlamentar si va fi dat deputatilor din teritoriu:

Catre Camera Deputatilor,
Grupul Parlamentar PSD,
Domnului deputat Ioan MUNTEANU,
Liderul Grupului Parlamentar PSD din Camera Deputatilor

Domnule deputat,
Va adresam rugamintea de a respinge supunerea la vot in Plen a PLx310/2017 (OUG59/2017) si a propune si sustine retrimiterea proiectului legislativ la Comisiile de resort pentru urmatoarele aspecte de neconstitutionalitate:
-         Incalcarea prevederilor Tratatului de la Lisabona referitor la legitimarea a doua legi ocupationale privind pensiile, cu referire la magistrati si militari, prin excluderea magistratilor din text si introducerea militarilor in rezerva alaturi de alte categorii socio-profesionale de care ar trebui separati;
-         Incalcarea dispozitiilor Art. XIV din Conventia Europeana a Drepturilor Omului care „interzice tratarea in mod diferit a persoanelor aflate in situatii comparabile” (vezi Dosar CEDO/18.02.1991 Fredin contra Suedia nr.1, seria A, nr.192 si Dosar /23.11.1993 Van der Mussele contra Belgia, seria A, nr.70) in speta comparabilitatea dintre magistrati si militari;
-         Incalcarea Deciziei 20/02.02.2000 a Curtii Constitutionale a Romaniei, care statueaza deplina egalitate de tratament intre militari si magistrati, atat in activitate cat si la pensie, legiferandu-se, practic, discriminarea militarilor fata de magistrati in ceea ce priveste pensiile de serviciu;
-         Incalcarea procedurala de catre ministrul Muncii, ca initiator, a prevederilor Legii 223/2015, conform carora acesta nu mai are nici o competenta asupra Sistemului Militar, asa cum o demonstreaza si adresa catre SCMD, trimisa de Ministerul Muncii si Justitiei Sociale, cu nr.2735/AMR/29.09.2017;
-         Incalcarea prevederilor Art.42 din Constitutie si a Codului Muncii, conform carora militarii nu depun „munca” ci, separat de toate categoriile socio-profesionale, „activitate” constand in pregatire pentru lupta, interventii si lupta;
-         Instituirea discriminarii militarilor in rezerva fata de toate categoriile socio-profesionale, nu numai fata de magistrati, rezervistii fiind singura categorie socio-profesionala la care pensiile se calculeaza dupa NET, nu dupa BRUT si singura categorie la care pensiile ingheata pana la moarte, nemaialiniindu-se nici cu cresterile salariale la activi (in lipsa punctului de pensie), nici cu rata inflatiei, prin introducerea precizarii „indicator definitiv”, referitor la inflatie;
-         Instituirea dublei impozitari prin calcularea din NET si reimpozitarea cuantumului care depaseste 2000 de lei;
-         Incalcarea urmatoarelor prevederi ale Constitutiei Romaniei: Art.1,Al.5; Art.2,Al.2; Ar.4, Al.1; Ar.11, Al.1-2; Art.16, Al.1-2; Art.30, Al.6-7; Art.31, Al.1-2,; Art.41, Al.2-3; Art.42, Al.1 si 2a; Art.44, Al.1-4, Ar.53. Al.1-2; Art.61, Al.1; Art.115, Al.1,2,4,6; Art.118, Al.1 coroborat cu Art.61, Al.1.
Va solicitam, asadar, sa interveniti pentru eliminarea oricaror prevederi referitoare la rezervisti din OUG 59/2017 si retrimiterea textului la Comisiile de resort.
Cu speranta ca veti respinge actele anticonstitutionale ale ministrului Muncii, care vizeaza, prin astfel de initiative negandite sub aspect juridic, probabil, presedintia PSD,
Am onoarea sa va salut,
Presedintele SCMD,
Col.(r)dr. Mircea DOGARU

         Stimati camarazi,

         SCMD va trimite cele doua modele tuturor liderilor de grup din tabel si tuturor deputatilor. Va rugam sa procedati la fel!

         Honor et Patria! Vae Victis!
Presedintele SCMD,

         Col.(r)dr. Mircea DOGARU

2 comentarii:

  1. ORDINUL MILITAR R-26500 ELITA:

    Pensiile militarilor pe luna ianuarie 2018! Să raportăm cuminți cum am rămas cu ochii în soare, atât privind actualizarea în funcție de majorările soldelor militarilor în activitate, dar și privind indexarea cu 100% rata inflației, cât și cu adaosul de 50% din creșterea salariului mediu brut!
    Notă: Materialul cuprinde 2 parti, în scopul eliminării posibilelor confuzii legislative! Pe de altă parte, materialul este destinat a contracara orice tip de propagandă, care încearcă să camufleze faptul ca militarii români pensionați, doar că nu au primit și dispoziție oficială, să își coasă în piept, stigmatul din imaginea de mai jos!

    PARTEA I
    Noul model de medalie pt. rezervistii romani pensionați
    Urmare a odiosului Art. VII din OUG 59/2017, opera actualului guvern și a actualei coaliții de guvernare și care au (re)desființat în fapt, pensiile militare de stat! Principalul element al concepției care stă la baza pensiilor militare de stat și care este actualizarea pensiilor militare ori de câte ori se majorează soldele militarilor în activitate, fiind abrogat din Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat, prin Art. VII din OUG 59/2017.

    În afară de cele menționate, Art. VII din OUG 59/2017 cuprinde și 2 alte element de-a dreptul halucinante și care creează un fenomen de stigmatizare a militarilor români, suficient de asemănător cu cel al stigmatizării cetățenilor evrei, rromi și polonezi de către fosta Germanie nazistă!

    Astfel, prin prevederile Art. VII din OUG 59/2017, începând din această lună, actuala coaliție de guvernare a trecut la diminuarea cuantumurilor cuvenite pensionarilor militari. Printr-o metodă rafinată în fața căreia ar păli și cei mai diabolici bancheri și cămatari ai lumii. Actuala coaliție de guvernare a trecut la diminuarea pensiilor militare, fără să taie un cent din pensiile actuale! Refuzând însă ca pe viitor să mențină puterea de cumpărare a acestor pensii, așa cum prevede Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat - în original! Respectiv prin indexarea pensiilor militarilor cu 100% rata inflației, la care se adaugă 50% din creșterea salariului mediu brut (la fel ca și în cazul cetățenilor civili). Actuala coaliție de guvernare excluzând prin Art. VII din OUG 59/2017, cel mai important al menținerii puteri de cumpărare al pensiilor militarilor și care este majorarea anuală a acestor pensii cu 50% din creșterea salariului mediu brut pe economie!

    Astfel încât a mai rămas un singur element și cel mai firav care să mai acopere cât de cât pierderea puterii de cumpărare a pensiilor militare, acest element fiind indexarea pensiilor militarilor cu 100% rata inflației! Numai că actuala coaliție de guvernare i-a pălit pe toți militarii pensionați și la acest capitol! În sensul că Art. VII din OUG 59/2017 prevede că la actualizarea cu 100% rata inflației, se ia în calcul ultimul indicator cunoscut al inflației. Și care la modul oficial este cel din anul ... 2016, când inflația a fost negativă, respectiv de - (minus) 1,5%. Acesta fiind ultimul indicator cunoscut al ratei inflației la acest moment și care fiind negativ, va determina o indexare a pensiilor militarilor în anul 2018 cu zero lei. De remarcat și aici schema maschină aplicată de actuala coaliție de guvernare și care a eschivat indexarea pensiilor militarilor cu rata inflației pe anul 2017, sub pretextul că nu ar fi cunoscut! Inflația pe anul 2017 este de fapt cunoscută și este de 3,2%, dar nu este publicată încă în mod oficial de INS, la ordin politic, astfel încât să nu poată fi indexate pensiile militarilor cu nici măcar un cent!

    În consecință, începând cu această lună, pensiile tuturor militarilor intră în descreștere, fără a fi furat nici un leu la modul fizic! Ci prin neacordarea actualizărilor cuvenite așa cum au fost stabilite inițial de Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat - în original! Sumele cuvenite și destinate păstrării puterii de cumpărare a pensiilor militarilor, fiind tăiate din pix de actuala coaliție de guvernare, prin perversul Art. VII din OUG 59/2017!

    RăspundețiȘtergere
  2. PARTEA A II-A


    Secvența nr. 1: Parte dintre militarii care cunosc mai puțin legislația, vor fi probabil induși în eroare asupra celor menționate în prima parte. În sensul că în această lună, unii pensionari militari vor primi în plus câțiva lei la pensie! Numai că acest lucru nu are legătură cu furtul la pensii, menționat în partea I. Despre ce este vorba? Pe scurt, urmare a OUG nr. 79/2017 de modificare a Codului Fiscal, începând cu luna ianuarie a acestui an, se reduce impozitul pe cuantumul pensiilor mai mari de 2000 lei de la 16% la 10%. Nu contează că aceste pensii sunt militare sau din sistemul public (la modul informativ, pensiile mai mici de 2000 lei au impozit 0% încă din luna februarie 2017, atât la militari, cât și la civili). Urmare a artificiului menționat, cuantumurile pensiilor mai mari de 2 000 lei, vor crește ușor in cuantumul net (in medie, cu cca. 2%). Dar furtul menționat în prima parte a materialului, rămâne tot intact!

    Secvența nr. 2: O altă parte dintre militarii care de asemenea, cunosc mai puțin legislația, vor fi probabil induși și aceștia în eroare asupra celor menționate în prima parte. Urmare a faptului că a început să producă efecte, prima și ultima actualizare în funcție de majorările soldelor militarilor în activitate. Prima și ultima, întrucât actualizarea pensiilor despre care discutăm, provine dinainte ca perversul Art. VII din OUG 59/2017 să producă efecte. Pe scurt este vorba despre aplicarea Art. II (3)b) din Legea nr. 152/2017 întrată în vigoare în iunie 2017, care a majorat soldelor de functie ale militarilor in activitate cu 15%. OUG nr. 59/2017 neputând stopa actualizarea pensiilor militare în funcție de majorarea soldelor militarilor în activitate, decât în cazul majorărilor salariale survenite după adoptarea fatidicei ordonanțe (august 2017). Legat de acest subpunct, casele de pensii sectoriale ale ministerelor au început încă din cursul lunii trecute să emită și decizii de actualizare a pensiilor în baza Art. II (3)b) din Legea nr. 152/2017. Problema este că acest actualizări nu presupun creșteri ale pensiilor tuturor pensiilor militarilor, ci doar ale unora, fiecare caz fiind unul particular. Pe acest fond de confuzie, este extrem de posibil ca în cazul pensiilor majorate prin actualizarea cf. Art. II (3)b) din Legea nr. 152/2017, să apară persoane care să considere că pensiile le-au fost indexate pe baza elementelor precizate în Partea I. Nu, furtul menționat în prima parte, rămâne intact!

    La modul informativ, pe surse neconfirmate, se spune că deciziile de actualizare a pensiilor in baza Art. II (3)b) din Legea nr. 152/2017, sunt emise gradual, respectiv în ordinea ... înmormântării, adică a deschiderii dreptului de pensie. De ce așa? Din simplul motiv că emiterea unor astfel de decizii are un caracter de maculatură pur simbolică pentru generațiile pensionate înainte de anii 2 000 - 2 002, întrucât în cazul acestor generații nu se produce nici o creștere de pensie în urma actualizării! Ministerele eschivând astfel cât mai mult actualizarea acelor pensii care ar urma să fie și majorate, fiind rostogolite astfel alocările financiare necesare, cât mai târziu cu putință!

    Am ținut neapărat sa precizăm detaliile din Partea a II-a, intrucât au început să apară deja confuzii, unii pensionari militari afirmând că li s-au ... indexat pensiile! Nu, nu există nici o indexare în cazul nici unei pensii a nici unui militar, ci doar majorări de cuantumuri pe aici, pe acolo în baza elementelor precizate în Partea a II-a, singura regulă valabilă fiind cea a norocului!

    RăspundețiȘtergere