luni, 7 martie 2016




Formula finală de (re)calculare (a se citi "întru veșnică siluire") a pensiilor militarilor, așa cum a fost prestabilită prin O.U.G. nr. 57/2015 de către maneliștii politici ostili în totalitate Armatei Române! Dormiți in continuare în pace, stimați militari in rezervă și în retragere!



Formula este  banal de simplă! Este redată de esența O.U.G. nr. 57/2015 și care este următoarea: o pensie recalculată după regulile pensiilor militare trebuie nu trebuie să aibă niciodată ca rezultat final un cuantum superior celei al actualei pensii atribuită unui militar și care este calculată în mod paradoxal, după principii contributive. Așa își bat maneliștii politici joc de Armata României. Până la capăt. Punct! 
Atentie insa la alt fenomen! Maneliștii politici consideră cel mai probabil despre militarii în rezervă/retragere că suntem fie analfabeți în masă, fie retardați, fie o combinație între cele 2 categorii! Vă explicăm! Pe fondul nemulțumirilor din ce în ce mai accentuate ale militarilor în rezervă/retragere, dar și ale celor în activitate, au apărut diverse propuneri de amendare în Parlament a O.U.G. nr. 57/2015. Foarte corect! Oare? Nu ne referim la amendamentele deputatului Mircovici, ci la altele care au aparut in ultima perioada pe diverse surse! De exemplu,aici! Si care nu sunt decat amendamente de tip inselatorie pe față, menite doar să creeze impresia generală că acestea ar respecta prevederile inițiale privind modul de calcul al pensiilor militare stabilit de Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat. Numai ca jonglarea amendamentelor determină cuantumuri finale ale pensiilor recalculate, tot identice cu cele pe care le avem actualmente în plată! Și care sunt calculate după principii contributive!
Astfel încât:
1]. In cazul recalcularii dupa prevederile O.U.G. nr. 57/2015 neamendate: baza de initiere 65%, plafon maxim 85% cu tot cu procentele de 3-9% pt. pensia suplimentara, la care se adauga in mod distinct  10-20% pt. Ordinul Militar, rezulta astfel:
- Furt de 15% fata de baza de initiere stabilita de Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat si care este de 80%. Consecinte? Un cuantum inferior fata de plafonul maxim de 85% in cazul majoritatii militarilor cu o vechime totala (cumulata - formata din vechimea efectiva plus cea rezultata din grupele de munca) in serviciu mai mica de 45 ani. Nu avem statistici oficiale, insa o analiza sumara a datelor din evidenta membrilor oricarei organizatii de rezervisti,  conduce la adevarul conform caruia dupa recalcularea pensiilor cu aplicarea noilor grupe de munca, ating 45 ani de vechime totala, in general militarii pensionati anterior anului 2001 (cei pensionati anterior intrarii in vigoare a Legii nr. 164/2001 privind pensiile militare de stat). Si nici acestia in totalitate. In timp ce majoritatea militarilor pensionati in conditiile Legii nr. 164/2001 privind pensiile militare de stat, nu au sanse ca dupa recalculare sa ajunga la  45 ani de vechime totala in serviciu. Si in aceasta situatie existând exceptii;
- Nu trecem cu vederea bineinteles, nici furtul celor 3-9% pt. pensia suplimentara. Procente care rezulta in baza unei contributii personale, dar care devine  egala cu zero in cazul celor care depasesc 45 ani de vechime totala in serviciu, intrucat cei in cauza ating 85% si fara procentele de 3-9%. Iar in cazul celor cu vechime totala mai mica de 45 ani, procentele de 3-9% pt. pensia suplimentara devin diminuate artificial, luând de la caz la caz orice valori sub  cele cuvenite (exemplu: un militar cu vechime totala.cumulata de 40 ani, atinge dupa recalculare un plafon de 80%. Are drept de 9% adaos pt. pensia suplimentara, insa pentru ca ar depasi 85%, i se acorda doar  5% adaos pt. pensia suplimentara, celelalte 4% fiind furate efectiv);
- Sa mai fi vreun furt pe undeva? Cum sa nu? La vechime in cazul celor cu peste 45 ani vechime totala (cumulata). La care orice an de vechime totala (cumulata) peste cei 45 ani, devine egala cu zero. Măgăria este o consecinta a plafonarii pensiei la 85%! De regula vechimile totale (cumulate) de peste 45 ani sunt obtinute in armata de catre personalul din grupa extrema de munca denumita (cam fada denumire, este drept) alte conditii. Sa luam un exemplu din grupa alte conditii: un pilot/scafandru/alpinist/parasutist/luptator antitero/cercetas/pitotehnist  cu 25 ani vechime efectiva in specialitatea sa, cumuleaza o vechime totala de 50 ani in serviciu. Situatie in care ar avea dreptul la 90% plafon al pensiei (fara alte includeri in acest plafonat cum ar fi procentele pt. pensia suplimentara sau pt. Ordinul Militar).  Insa, urmare a plafonarii la 85%, militarilor in cauza nu le foloseste cu nimic la calculul pensiei nicio secunda in plus peste vechimea cumulata de 45 ani. Ca si cum nu ar fi lucrat deloc in armata dupa atingerea vechimii totale (cumulate) de 45 ani. Desi, realmente nu doar ca au lucrat, ci au lucrat si in grupa cu cel mai inalt risc profesional! Risc cu care O.U.G. nr. 57/2015 se sterge la cur!
- Mai este vreun furt? Da. In cazul tuturor celorlalte pensii de serviciu existente in Romania, calculul pensiilor de serviciu se efectueaza prin raportare la veniturile totale obtinute (venituri inseamna salarii + toate primele si sporurile salariale). In cazul militarilor, bineninteles ca O.U.G. nr. 57/2015 a talharit complet notiunea de pensie de serviciu, raportand calculul pensiilor militare doar la salarii si nu la veniturile totale.
- In sfarsit, O.U.G. nr. 57/2015 neamendată, are si o parte onesta: nu include in plafonul maxim de 85%, procentele de 10-20% care se acorda prin traditie prin lege separata sub forma Ordinului Meritul Militar - respectiv in baza Art. 11 din Legea nr. 80/1995 (Statutul cadrelor militare), oricarui militar care se pensioneaza, sub forma de adaos la pensie, calculat insa strict in functie de vechimea in serviciul militar ca ofiter/subofiter/maistru militar, si nu in functie de vechimea generala in munca. Element foarte important pt. încurajarea unei cariere militare. Intrucat vechimea generala in munca la calculul unei pensii militare este alcatuita din vechimea intr-un domeniu civil + vechimea efectiva in serviciul militar ca ofiter/subofiter/maistru militar. Iar Ordinul Meritul Militar incurajeaza strict doar vechimea efectiva in serviciul militar ca ofiter/subofiter/maistru militar!

Ce rezulta in final, dupa tot acest amalgam manelisto-juridico-politico-matematic? Exact formula prestabilita a recalcularii: o pensie recalculată după regulile pensiilor militare trebuie nu trebuie să aibă niciodată ca rezultat final un cuantum superior celei al actualei pensii atribuită unui militar și care este calculată în mod paradoxal, după principii contributive. De retinut cinismul: in cazul O.U.G. nr. 57/2015 neamendate, calculele sunt realizate de asa natura, incat in majoritatea cazurilor, dupa recalculare, pensiile rezultate sa aiba cuantumuri mai mici decat cele aflate actualemnte in plata. Urmând sa ne fie mentinute in plata, de mila, tot actualele cuantumuri calculate dupa principii contributive. Tare, nu?

2]. In cazul recalcularii dupa propunerile de amendament de tip înșelătorie la O.U.G. nr. 57/2015, rezulta astfel:

- Baza de initiere a calculului pensiei de 80% si plafon maxim de 100%, precum cele stabilite de Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat in original. Aparent, pare sa fie corectat furtul din O.U.G. nr. 57/2015, nu?
- Si acum, bomba! Per total, amendamentele de tip inselatorie nu corecteaza nici un furt. Intrucat introduc si procentele de 10-20% acordate urmare a obtinerii Ordinului Meritul Militar, cu forta, tot in plafonul maxim de 100%. Consecinta? Este exact furtul Ordinului Meritului Militar

- Se mentine in continuare furtul celor 3-9% pt. pensia suplimentara. Procente care rezulta in baza unei contributii personale, dar care devine  egala cu zero in cazul celor care depasesc 45 ani de vechime totala in serviciu, intrucat cei in cauza ating 100% si fara procentele de 3-9%. Iar in cazul celor cu vechime totala mai mica de 45 ani, procentele de 3-9% pt. pensia suplimentara devin diminuate artificial, luând de la caz la caz orice valori sub  cele cuvenite (exemplu: un militar cu vechime totala.cumulata de 40 ani, atinge dupa recalculare un plafon de 95%. Are drept de 9% adaos pt. pensia suplimentara, insa pentru ca ar depasi 100%, i se acorda doar 5% adaos pt. pensia suplimentara, celelalte 4% fiind furate efectiv);
Se mentine in continuare furtul din vechime in cazul celor cu peste 45 ani de vechime totala (cumulata). La care orice an de vechime totala (cumulata) peste cei 45 ani, devine egala cu zero. Dupa cum am precizat la punctul anterior, de regula (dar nu intotdeauna), vechimile totale (cumulate) de peste 45 ani sunt obtinute in armata de catre personalul din grupa extrema de munca denumita (cam fada denumire, este drept) alte conditii. Sa luam un exemplu din grupa alte conditii: un pilot/scafandru/alpinist/parasutist/luptator antitero/cercetas/pitotehnist  cu 25 ani vechime efectiva in specialitatea sa, cumuleaza o vechime totala de 50 ani in serviciu. Situatie in care ar avea dreptul la 105% plafon al pensiei (fara ale includeri in acest plafonat cum ar fi procentele pt. pensia suplimentara sau pt. Ordinul Militar). Insa, urmare a plafonarii la 100%, militarilor in cauza nu le foloseste cu nimic la calculul pensiei nicio secunda in plus peste vechimea cumulata de 45 ani. Ca si cum nu ar fi lucrat deloc in armata dupa atingerea vechimii totale (cumulate) de 45 ani. Desi, realmente nu doar ca au lucrat, ci au lucrat si in grupa cu cel mai inalt risc profesional! Risc cu care O.U.G. nr. 57/2015 se sterge si in varianta amendata, din nou, la cur! 
[De altfel, limitarea la 100% reprezinta un defect major si al Legii nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat in original, exact din motivul mentionat la acest subpunct: furtul vechimii celor cu mai mult de 45 ani de vechime cumulata/totala].
Se mentine in continuare si furtul raportat la modul general de calcul al pensiilor de serviciu in Romania. Dupa cum am precizat la punctul anterior, in cazul tuturor celorlalte pensii de serviciu existente in Romania, calculul cuantumurilor se efectueaza prin raportare la veniturile totale obtinute (venituri inseamna salarii + toate primele si sporurile salariale). In cazul militarilor, bineninteles ca amendamentele inselatoare la O.U.G. nr. 57/2015, nu s-au atins de talharia existenta in ordonanta, in cazul militarilor modul de calcul  al pensiilor de serviciu, raportandandu-se doar la salarii si nu la veniturile totale. Pensiile militare devenind astfel orice, doar pensii de serviciu, nu!
Ce rezulta in final, dupa toate aceste amendamente de tip inselatorie manelisto-juridico-politico-financiara? Ati ghicit! Este exact acelasi rezultat impus de O.U.G. nr. 57/2015 prin formula prestabilita a recalcularii: o pensie recalculată după regulile pensiilor militare nu trebuie să aibă niciodată ca rezultat final un cuantum superior celei al actualei pensii atribuită unui militar și care este calculată în mod paradoxal, după principii contributive.De retinut si aici cinismul: in cazul amendamentelor de tip inselatorie la O.U.G. nr. 57/2015, calculele sunt realizate de asa natura, incat in majoritatea cazurilor, dupa recalculare, pensiile rezultate sa aiba cuantumuri practic identice cu cele aflate actualmente in plata. Si care sunt calculate dupa principii contributive! Tare si smecheria asta nu, nu?Așa își bat maneliștii politici joc de Armata României. Până la capăt. Punct! 
Dormiți in continuare în pace,  stimați militari in rezervă și în retragere! Suntem in numar de cca. 170 000 (din care minim 30 000 doar in Bucuresti), dar cunoastem ca la protestul din 6 martie, 169 000 vor ramane la telenovele acasa, preferand sa doarma in izmene, visand ca vor face treaba in locul lor doar ceilalti 1 000. De aceea, ne si iau la misto mereu, manelistii politici!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu