miercuri, 10 august 2011


In atentia tuturor membrilor de sindicat care au primit sau primesc decizii de revizuire a pensiilor




FILIALA SCMD RM VALCEA
Având în vedere solicitările membrilor de sindicat pentru acțiune, DEPARTAMENTUL ORGANIZATORIC vă propune două cereri către instituții ale statului, cereri care pot constitui modalități de soluționare a neclarităților pe linie juridică privind revizuirea pensiilor:
Vă propunem ca aceste cereri să fie transmise IMEDIAT, prin posta, cu confirmare de primire, având în vedere că actuala guvernare se grăbește să caute soluții să ne păcălească din nou.

Model de cerere catre unitatile militare in care ne-am desfasurat activitatea



       Către,

                 Unităţile din cadrul MAI, MApN, SRI în care ne-am desfăşurat activitatea
       

           Subsemnatul .............................................. domiciliat în ............., str..., nr. ..., bl. ..., sc...., et. ..., ap. ... sector ..., CNP........................., vă rog, ca în temeiul  LEGII nr. 16 din 02. 04. 1996 a ARHIVELOR NAŢIONALE, art. 21 care prevede că, ,,Creatorii de documente sau, după caz, persoanele juridice succesoare ale acestora sunt obligaţi să elibereze, potrivit legii, la cererea persoanelor fizice şi a persoanelor juridice, certificate, copii şi extrase de pe documentele pe care le creează...”, să-mi eliberaţi o adeverinţă cu veniturile brute lunare (respectiv: retribuţia tarifară lunară/salariul de bază lunar/solda lunară/salariul de bază de încadrare lunar, inclusiv indexări, compensaţii, indemnizaţii de conducere/comandă, salarii/solde de merit şi alte drepturi similare prevăzute de legislaţia în vigoare la acea dată; sporurile şi indemnizaţiile acordate în sume fixe sau sub formă de procent din retribuţia tarifară lunară/salariul de bază lunar/solda lunară/salariul de bază de încadrare lunar sau din salariul funcţiei de bază/salariul funcţiei îndeplinite/solda de funcţie/solda funcţiei de bază, potrivit legislaţiei în vigoare la acea dată; primele/premiile din cursul anului şi cele anuale, acordate potrivit legislaţiei în vigoare la acea dată; sumele reprezentând copensarea concediului de odihnă neefectuat, potrivit legii; sumele cuvenite ca reprezentant în adunările generale ale acţionarilor, în consiliile de administraţie, în comitetele de direcţie, în comisiile de cenzori sau în orice alte comisii, comitete sau organisme, acordate potrivit legislaţiei în vigoare la acea dată, indiferent de forma de organizare sau denumirea angajatorului ori a entităţii asimilate acestuia, după data de 1 ianuarie 2008; venitul corespunzător funcţiei pe care a fost încadrat în ţară personalul trimis în străinătate în misiune permanentă sau, după caz, pentru îndeplinirea unor misiuni cu caracter temporar, inclusiv cel pentru perioada efectuării concediului de odihnă/de misiuni în ţară; orice alte elemente salariale asimilate celor menţionate mai sus, acordate potrivit legislaţiei în vigoare la acea dată ) pentru perioada................ în care mi-am desfăşurat activitatea în această unitate, în care să menţionaţi pentru fiecare categorie şi documentele din care au rezultat aceste venituri conform O. G. nr. 33 din 30. 01. 2002 privind reglementarea eliberării certificatelor şi adeverinţelor de către autorităţile publice centrale şi locale, modificată şi aprobată prin LEGEA nr. 223 din 23.04.2002, art. 5 care precizează că, ,,Certificatele şi adeverinţele eliberate vor conţine, în mod obligatoriu, pe lângă situaţiile sau datele a căror confirmare sau atestare se solicită, şi menţionarea documentului din care rezultă acestea”.
          Solicit răspuns în termen  de 30 zile conform prevederilor art. 8(1) din O. G. nr. 27/2002 privind reglementarea activităţii de soluţionare a petiţiilor, aprobată, cu modificări şi completări, prin Legea nr.233/2002.
          Vă mulţumesc!


          Data                                                                    Semnătura 



Model de cerere catre casele sectoriale de pensii ale MAI, MApN, si SRI



                Către,
                         Casele sectoriale de pensii ale MAI, MApN şi SRI
       


           Subsemnatul .............................................. domiciliat în ............., str..., nr. ..., bl. ..., sc...., et. ..., ap. ... sector ..., CNP........................................., pensionat cu Decizia de pensionare nr. .........din................. vă rog, ca în temeiul  LEGII nr. 16 din 02. 04. 1996 a ARHIVELOR NAŢIONALE, art. 21 care prevede că, ,,Creatorii de documente sau, după caz, persoanele juridice succesoare ale acestora sunt obligaţi să elibereze, potrivit legii, la cererea persoanelor fizice şi a persoanelor juridice, certificate, copii şi extrase de pe documentele pe care le creează...”, să-mi eliberaţi buletinul detaliat de calcul, pe luni şi ani respectiv punctajul mediu anual ţinând cont de faptul că MapN a anunţat terminarea revizuirii pensiilor , iar în data de 01.06.2011, pe site-ul oficial al ministerului a fost publicat cuantumul pensiei revizuite pe care o voi primi.
          Consider că sunt îndreptăţit, conform legii, să-mi exercit dreptul de a contesta decizia de pensie revizuită, iar pentru acest fapt trebuie să fiu în deplină cunoştinţă de cauză.
          De altfel şi în raportul asupra proiectului de Lege privind aprobarea O.G. nr.1/2011 privind stabilirea unor măsuri în domeniul pensiilor acordate beneficiarilor proveniţi din sistemul de apărare, ordine publică şi siguraţă naţională, înregistrat cu nr. 27/163 din 30 mai 2011 s-a stabilit că buletinul de calcul, pe luni şi ani al punctajului mediu anual se va expedia numai la cerere ţinând cont de costul mare de expediere.
          Reţin atenţia asupra respectării prevederilor art. 4 şi 13 din O. G. nr. 27/2002 şi a art. 4(2), 5 şi 7 din O. G. nr. 33/2002 privind reglementarea eliberării certificatelor şi adeverinţelor de către autorităţile publice centrale şi locale.
          Solicit răspuns în termen de 30 de zile conform prevederilor art.8(1) din O. G. nr. 27/2002 privind reglementarea activităţii de soluţionare a petiţiilor, aprobată, cu modificări şi completări, prin Legea 233/2002.
          Vă mulţumesc!


          Data                                                                    Semnătura


                                        PRECIZARI GENERALE 
 

Pt MApN va adresati CMJ, pt SRI, MAI ,STS --UM respective.
Dupa intocmirea si completarea datelor din cele 2 adrese inainte de a le trimite  (cu confirmare de primire) se vor face 8copii xerox.(4 dupa ce a fost trimis la Casa Sectoriala de Pensii +4 dupa ce a fost trimis la CMJ)
Pe copii se va scrie conform cu originalul si se semneaza.Copiile se aduc  la sediul filialei in maxim 2 zile de la trimitere impreuna si cu 8 (4 dupa ce a fost trimis la Casa Sectoriala de Pensii +4 dupa ce a fost trimis la CMJ ) copii dupa mandatul de trimitere 4+4.Ulterior cand primiti se vor aduce si confirmarile de primire ,apoi raspunsul. Daca raspunsul nu vine in termenul legal de 30 zile se anunta filiala.
URGENTA 1---CEI CARE DEJA AU PRIMIT DECIZIILE DE REVIZUIRE--in max 10 zile
URGENTA 2---CEI CARE NU AU PRIMIT DECIZIILE DE REVIZUIRE-vor face solicitarile inca de pe acum,urmand a se aduce odata cu primirea deciziilor conform Ghidului afisat pe blogul SCMD sau pe blogul Filialei Valcea.
                                                              
Nota--orice documente care se vor aduce vor fi predate personal celor care se ocupa de aceasta activitate,dar nu inainte de a se lua legatura telefonica cu  d-nul Presedinte Ciupitu C-tin ---0736601048 , Parvu Adrian ---0741066334 ,Stoica O. 0736601049
  Atentie : cele 2 adrese sunt modele pe care le adaptati in functie de specificul fiecaruia,apoi le aranjati in pagina



 



luni, 8 august 2011

IN ATENTIA COLEGILOR CARE AU NEGLIJAT PLATA COTIZATIEI




FILIALA VALCEA



SINDICATUL CADRELOR MILITARE DISPONIBILIZATE                                 

PRESEDINTE SCMD


DECIZIA nr. 5 din 08.08.2011
Având în vedere:
-          Decizia Comitetului Director al Sindicatului Cadrelor Militare Disponibilizate din data de 09.06.2011 pct.10, ca urmare a solicitărilor filialelor,
În temeiul prevederilor:
-                art. nr.8 alin. (6)   si (7) si art. 13 lit. f) din Statutul Sindicatului,
-                art. 14 alin (4) din Regulamentul de Organizare şi Funcţionare al Sindicatului Cadrelor Militare Disponibilizate,
-                art. 26 din Regulamentul de Organizare şi Funcţionare al Sindicatului Cadrelor Militare Disponibilizate,

emit următoarea
DECIZIE:

Art.1 – Birourile operative ale filialelor SCMD vor soma membrii de sindicat debitori ai obligatiei de plată a cotizatiei ca, în termen de 30 de zile de la comunicarea somatiei, să achite cotizatiile restante, cu mentiunea că în caz de nerespectare a termenului scadent, membrii în cauză vor pierde drepturile si facilitătile acordate de Statutul SCMD si se va proceda la retragerea dreptului de reprezentare al SCMD în instantele judecătoresti pe procesele de anulare a deciziilor de recalculare sau revizuire a pensiilor militare de stat.

Art. 2 – În situatia în care membrii de sindicat nu au respectat mentiunile din somatia primită, presedintele filialei va solicita, în scris, mandatul presedintelui SCMD (vezi model din anexă) de a notifica avocatului care asigură asistenta juridică a filialei, retragerea actiunilor SCMD din instantele judecătoresti pe procesele de anulare a deciziilor de recalculare sau revizuire a pensiilor militare de stat, în numele si pentru persoanele, care nu si-au achitat obligatia statutară de plată a cotizatiei.
Art.3 - Membrii de sindicat în cauză pot face interventie împotriva acestei măsuri în conformitate cu prevederile Statutului si Regulamentului de Organizare si Functionare al SCMD
Art. 4 – Anexa face parte integrantă din prezenta decizie.
Art. 5 – Prezenta decizie se transmite tuturor presedintilor prin e-mail.
Art. 6 - Secretariatul Tehnic, în temeiul atribuţiilor Regulamentului de Organizare şi Funcţionare al Sindicatului Cadrelor Militare Disponibilizate, duce la îndeplinire prezenta decizie.




PRESEDINTELE SCMD
                                                          Col. (r) dr.
  DOGARU MIRCEA



Decizia Comitetului Director este consemnată în Registrul cu procesele verbale al Comitetului Director.