duminică, 20 februarie 2011

PRECIZARI REFERITOARE LA MODUL DE ACTIUNE (Continuare)


  • Plicul de la Pasul 1b) este la filială. Nu s-a predat la avocat. De săptămână care urmeaza va începe livrarea către avocati a plicurilor cu documentele de ANULARE a deciziilor noi de recalculare a pensiilor şi pentru Pasul 1 b), cu conditia ca  un membru al sindicatului, s-a primeasca prima hotărâre a comisiei de contestaţii la contestaţia trimisă casei de pensii. Aceste acţiuni se depun la tribunal, cu hotărâri ale comisiei de contestaţii.
ATENŢIE !, la cele două momente:
  1. la primirea răspunsului la contestaţia trimisă comisiei de contestaţii sau
  2. la expirarea termenului de 45 de zile în care trebuie să primiti răspuns la contestaţie.
  • Prezentaţi-vă la filială, unde semnati în tabelul nominal destinat acestei acţiuni şi veţi semna cele două împuterniciri al cărui model este prezentat în Comunicatul nr.4 al Departamentului Juridic al SCMD. Dacă timpul vă permite prezentaţi-vă la filială, cu împuternicirea semnată, în două exemplare, pînă la consumarea unuia din cele două momente descrise mai sus;
  • Conducerea filialei 1 Rm.Valcea respectă în totalitate opţiunile membrilor de sindicat privind asistarea şi reprezentarea în instanţă, respectiv: prin avocaţi proprii sau prin avocatul SCMD.
Rugam colegii care s-au înscris ca membrii, dar nu au depus documente pt. Pasul 1a)si nici pt. Pasul 1b),sau numai pt.Pasul 1b) sa se prezinte URGENT cu documentele conform Ghidului de proceduri afisat pe pagina Filialei Valcea,sau pe a SCMD.






COMUNICAT JURIDIC NR.4 /17/02/2011

În atenția tuturor secretariatelor filialelor SCMD aflate sub asistența și reprezentarea juridică a avocatului Costel Gîlcă
(1) Vă comunicăm modelul de împuternicire pe care fiecare membru de sindicat, în două exemplare, trebuie să-l completeze la introducerea acţiunilor în instanță.
(2) Aceste împuterniciri NU SE DEPUN la actualele acțiuni de anulare a deciziilor de recalculare a pensiilor, respectiv pentru Pasul 1a).
(3) O împuternicire se introduce în plicul cu documentele de la Pasul 1b), pentru acţiunile viitoare de anulare a deciziilor de recalculare a pensiilor.
(4) A DOUA împuternicire se va introduce în plicul cu documentele pentru acţiunile ce se vor formula împotriva deciziilor de revizuire a pensiilor, care vor fi emise în temeiul Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr.1 / 2011.




NOTA fiecare rezervist trebuie să se prezinte la filiala Valcea şi să solicite o împuternicire în 2 exemplare pe care va trebui sa le semneze, după modelul menţionat. Un exemplar se va ataşa la setul de documente pt. Pasul 1b deja existent la secretariat (contestarea deciziilor de pensie emise în ianuarie), un al 2-lea exemplar al împuternicirii se va ataşa - doar în urma primirii deciziilor de pensii revizuite - unui nou set de documente necesare pt. acţiuni în instanţă (ulterior urmeaza precizari)                                                      Lt.col ® Opri STOICA- -0736601049

luni, 7 februarie 2011


                                          COMUNICAT-    NEW-NEW
         În urma şedinţei Departamentului Juridic din data de 03.02.2011 şi reuniunii de la Alba Iulia din data de 05.02.2011, activităţi la care a fost prezent şi avocatul Costel Gâlcă, s-au stabilit măsuri operative, care să conducă la o eficienţă crescută a pregătirii documentelor în vederea depunerii acţiunilor în instanţă pentru anularea deciziilor de pensie emise abuziv de casele de pensii sectoriale.
Astfel:
1 – Documentele care se introduc în plicurile de la Paşii 1a) şi 1 b) vor avea următoarea ordine:
              Pasul 1 a):
-         copie carte de identitate;
-         copie decizie nouă;
-         copie decizie veche;
-         copie talon vechi;
-         coie după plicul cu primirea deciziei noi.
ATENŢIE: pe toate copiile se scrie: ,,Copia este conformă cu originalul” şi urmează semnătura.
Documentele de la Pasul 1a) au drept scop anularea deciziilor de de recalculare a pensiilor direct în tribunal., în conformitate cu prevederile art.87/Legea nr.19/2000, modificată.
             Pasul 1 b):
-         copie contestaţie;
-         copie confirmare de primire;
-         copie carte de identitate;
-         copie decizie nouă;
-         copie decizie veche;
-         copie talon vechi;
ATENŢIE: pe toate copiile se scrie: ,,Copia este conformă cu originalul” şi urmează semnătura.
Documentele de la Pasul 1b) fac obiectul unei noi acţiuni la tribunal, scopul fiind anularea hotărârilor comisiilor de contestaţii.
Precizare: Ulterior, cele două acţiuni (cea de la Pasul 1a) şi cea de la Pasul 1b)) se pot uni, dacă ambele sunt acceptate. În cazul în care, o acţiune nu este acceptată de tribunal, se continuă cu cealaltă, până la victoria finală.
La primirea deciziilor de pensii revizuite, procedura urmează Paşii 1a) şi 1 b). Conexarea cu acţiunile mai sus prezentate, rămâne de analizat, fiind condiţionaţi de stadiul proceselor sau decizilor adoptate până atunci de instanţele de judecată, de evoluţia mediului legislativ şi politic (poate favorabilă cauzei noastre), dar şi de conţinutul deciziilor revizuite.  
        2 - Termenele de predare a plicurilor de la Pasul 1a) pentru filialele din municipiul Bucureşti , sunt următoarele:
-         seria a II-a: 15.02.2011;
-         seria a III-a: 02.03.2011;
-         seria a IV-a: 17.03.2011.
3 (a) - La primirea primei decizii noi de recalculare a pensiei s-au urmat Paşii 1 a) şi 1 b), depunând pentru fiecare pas câte un plic cu documentele cerute.
(b) - La primirea cele-i de-a doua decizii de recalculare a pensiei, se urmează obligatoriu, şi pentru această decizie, Pasul 1 a) şi Pasul 1 b). Plicul de la Pasul 1a) se adaugă la Plicul 1a) de la prima decizie, iar plicul de la Pasul 1 b) se adaugă la Plicul 1 b) de la prima decizie. Pe aceste plicuri se consemnează, printr-o modalitate aleasă de fiecare filială, faptul că s-au adăugat documente de la o nouă decizie de recalculare.
(c)În situaţia în care s-au predat plicurile la avocat pentru prima decizie de recalculare şi ulterior s-au primit plicurile de la Pasul 1a şi Pasul 1 b) pentru a doua decizie de recalculare, se stabileşte împreună cu avocatul o modalitate rapidă de livrare a lor. 
(d) – În Registrul de evidenţă cu plicurile pentru Pasul 1 a) şi în Registrul de evidenţă cu plicurile pentru Pasul 1 b) pentru prima decizie, se consemnează printr-o modalitate aleasă de fiecare filială, faptul că s-au primit de la membrul de sindicat şi ulterior s-au predat la avocat, documente şi pentru a doua decizie de recalculare.

(e) - Pentru a doua decizie primită nu se mai întocmesc tabele nominale în care semnează membrul de sindicat. Este valabilă semnătura dată pentru Pasul 1a) şi Pasul 1b) de la prima decizie de recalculare. 

4– (a) Termenele de predare a plicurilor de la Pasul 1b) pentru filialele din municipiul Bucureşti, sunt următoarele:
-         setul I de documente: în 8 zile de la depunerea la filială a primului răspuns primit la contestaţie sau a epuizării primului termen de primire a răspunsului la contestaţie;
-         ulterior, ca regulă generală,  din 8 în 8 de zile sau poate, prin excepţie, la termene mai mici în funcţie de depunerea plicurilor şi expirarea termenelor conform SCADENŢARULUI PENTRU PERIOADA DE max. 30 DE ZILE.
(b) - Filialele care au încheiat contracte de asistenţă juridică cu avocaţi locali sau sunt în coordonarea directă a Casei de Avocatură Costel Gâlcă, predau plicurile de la Pasul 1b, conform graficului convenit cu aceştia.

Prevederile din acest comunicat modifică în mod corespunzător prevederile din GHIDUL CU DEMERSURILE MEMBRULUI ŞI ACTIVITĂŢILE FILIALELOR SCMD PENTRU CONTESTAREA DECIZIILOR DE RECALCULARE A PENSIILOR.
Ghidul va fi reafişat pe blogul SCMD cu modificările menţionate.

Anexă:  Scadenţar cu termene de urmărit pentru prevenirea ieşirii din termenele legale:
-         pentru depunerea documentelor la tribunal (a + 45 de zile);
-          pentru procedura prealabilă a contestării deciziilor noi (a + 45 + 30)